martes, 21 de abril de 2009

El Fenómeno de Resistencia en Microbios y Vectores de Enfermedades Infecciosas

Publicado por Maverick Panditas


The Resistance Phenomenon in Microbes and Infectious Disease Vectors
Autor: Forum on Emerging Infections
Idioma: Inglés
Número de páginas: 336
Materia: Biología
Año: 2003
Formato: PDF
ISBN: 0309088542

CONTENIDO:

INTRODUCTION
Microbial Resistance: Adopting an Evolutionary Approach
Arms Races and Antimicrobial Resistance: Using Evolutionary Science to Slow Evolution
Antibiotic Resistance 1992-2002: A Decade's Journey

MICROBE RESISTANCE
Overview
New Strategies Against Multi-Drug-Resistant Bacterial Pathogens
Malaria and the Problem of Chloroquine Resistance
Drug Resistance in Treatment of Schistosomiasis
Bacterial Infection in Irradiated Mice: Therapy and Prophylaxis (Anthrax, a Special Consideration)

VECTOR RESISTANCE
Overview
Insecticide Resistance in Insect Vectors of Human Disease
Managing the Emergence of Pesticide Resistance in Vectors
What Is the Role of Insecticide Resistance in the Re-Emergence of Major Arthropod-Borne Diseases?

THE ECONOMICS OF RESISTANCE
Overview
What Does Economics Have to Offer in the War Against Antimicrobial Resistance?
Economic Instruments for the Control of Antimicrobial Resistance
Economic Responses to the Problem of Drug Resistance

FACTORS CONTRIBUTING TO THE EMERGENCE OF RESISTANCE
Overview
Antibiotic Use and Resistance in Developing Countries
Healthcare-Acquired Infections: Hospitals as a Breeding Ground for Antimicrobial Resistance, 139
The Use of Antimicrobials in Food-Producing Animals

EMERGING TOOLS AND TECHNOLOGY FOR COUNTERING RESISTANCE
Overview
Evolution of Multiple Mechanisms of Resistance to b-Lactam Antibiotics
Using Phage Lytic Enzymes to Control Antibiotic-Resistant Pathogenic Bacteria on Mucous Membranes
Roles for Pharmacokinetics and Pharmacodynamics in Drug Development for Resistant Pathogens

STRATEGIES TO CONTAIN THE DEVELOPMENT AND CONSEQUENCES OF RESISTANCE
Overview
Development of the Public Health Action Plan to Combat Antimicrobial Resistance and CDC Activities Related to Its Implementation
Antibiotic Resistance: Encouraging the Development of New Therapies, Preserving the Usefulness of Current Therapies
The Centers for Disease Control and Prevention's Campaign to Prevent Antimicrobial Resistance in Health Care Settings
Antimicrobial Resistance Containment Strategies of the Rational Pharmaceutical Management Plus Program
Antimicrobial Resistance and Future Directions

APPENDIXES
A Public Health Consequences of Use of Antimicrobial Agents in Agriculture
B Agenda: Issues of Resistance: Microbes, Vectors, and the Host
C Information Resources
D Executive Summary: WHO Report
E Executive Summary: GFHR Report
F Executive Summary: Interagency Task Force Report
G Forum Member, Speaker, and Staff Biographies


5 comentarios:

hernán dijo...

Buenas Mav, como siempre paso a saludar, me gusto el libro de Parasitología a pesar de no haber comentado jaja, no te preocupes por los que no comentan, el conocimiento no se le niega a nadie eso es lo que hacen los verdaderos maestros, el blog me ayudo mucho sobre todo los sonidos cardíacos es increible lo que mejoro mi auscultación, hoy pude diagnosticar un soplo en un canino facilmente. Muy buenos libros como siempre, saludos.!

Maverick Panditas dijo...

@Hernán: Hola amigo, qué bueno que aún te siga sirviendo la información que brindamos acá. Y sí pues la información no se le niega a nadie, pero no voy a negar que una notita de agradecimiento por ahí siempre sirve comomotivación.
Un abrazo rojiblanco!

Maverick.

hernán dijo...

Buenas Mav yo de nuevo, molesta que te diga Mav?. En fin pude abrir el libro de Parasitología con el djvu reader pero a la hora de imprimir con una HP se me cuelga y me sale un error, lo mismo me sucede cuando quiero imprimirlo hacia un PDF, cambiarlo de formato, conoces alguna manera de solucionar esto? algún soft para convertirlo a PDF y poder imprimirlo, me vuelve muy lenta la PC el djvu, y eso que es una 2.6 GHz con mucha RAM. Bueno Saludos de nuevo!

Maverick Panditas dijo...

@Hernán: Tengo entendido que existe un programa para convertir DJVUs en PDF pero no recuerdo el nombre. Lo he visto, así de que de existir existe, pero como te digo no recuerdo el nombre. En todo caso, voy a tratar de colgar en estos días el formato en imágenes separadas (aún con el sello de agua) para que lomanejen a gusto, te parece?
Un saludo y gracias por el aviso. Yo por acá no tengo muchos problemas.

Maverick

P.D.: No tengo problemas con lo de Mav, pero la verdad me gustaría más la versión completa... ;)

hernan dijo...

Seria excelente ya que estoy imposibilitado de convertirlo a PDF por cualquier medio que he intentado, e intente varias veces, Saludos Maverick

Publicar un comentario